انتخاب رشته ارشد آزاد 97

بعد از اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد که برای متقاضیان آزاد و سراسری به صورت یکجا برگزار می شود در دهه دوم خرداد، انتخاب رشته ارشد آزاد 97 انجام می شود. کنکور ارشد سراسری و آزاد در هم ادغام شده است و برای مشاهده اعلام نتایج لازم است متقاضیان سراسری و آزاد در سایت سازمان سنجش با وارد کردن اطلاعات ثبت نامی، کارنامه خود را مشاهده کنند. بر طبق کارنامه و نتایج به دست آمده داوطلب که شامل نمرات اکتسابی، وضعیت مجاز و نمره کل و رتبه داوطلب در سهمیه و بدون سهمیه است، می بایست انتخاب رشته ارشد آزاد 97 را انجام دهند. در ادامه به شرایط و نحوه انتخاب رشته ارشد آزاد 97 می پردازیم.

زمان انتخاب رشته ارشد آزاد 97

بر طبق دفترچه انتخاب رشته ارشد ، زمان انتخاب رشته دهه دوم خرداد ماه خواهد بود. بنابراین مطابق با این تاریخ ، لازم است داوطلبان به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و بعد از مشاهده کارنامه کتبی و وضعیت خود بر اساس مجاز شدن یا نشدن به سایت آزمون دانشگاه آزاد مراجعه کنند و نسبت به انتخاب 100 الویت اول با توجه به کد ضریب ها ، آنها را وارد فرم اینترنتی انتخاب رشته نمایند. لازم است داوطلبان در مهلت تعیین شده برای انتخاب رشته ارشد آزاد ، مراحل انتخاب رشته را طی کنند و چرا که برای تمدید مهلت آن نمی توان نظر قطعی داد .

شرایط انتخاب رشته ارشد آزاد 97:

برای انتخاب رشته ارشد آزاد 97 لازم است که داوطلبان در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کرده باشند و با توجه به اعلام نتایج اولیه و کارنامه، موفق به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد شده باشند.

در واقع شرایط انتخاب رشته ارشد آزاد 97 این است که متقاضی با توجه به کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته ارشد آزاد شده باشد و این ضابطه برای متقاضیان انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد لازم است.

نحوه انتخاب رشته ارشد آزاد 97:

انتخاب رشته ارشد آزاد 97 به صورت اینترنتی است و داوطلبان علاقه مند به پذیرش در دانشگاه آزاد بعد از رویت کارنامه اولیه در سایت سازمان سنجش، لازم است به سایت azmoon.org مراجعه نمایند و بعد از وارد کردن اطلاعات ثبت نام و کد دسترسی وارد صفحه انتخاب رشته شوند. کد دسترسی در کارنامه اولیه به صورت قرمز رنگ درج می شود.

برای انتخاب رشته ارشد آزاد لازم است قسمت های مختلف یک کارنامه را آنالیز نماییم تا بر طبق آن متقاضیان بهتر بتوانند انتخاب رشته نمایند.

در کارنامه اولیه فیلد اول شماره داوطلبی فیلد دوم اعلام علاقه مندی پیام نور و غیر انتفاعی.

فیلد سوم وضعیت انتخاب رشته متقاضی است که در صورتی موفق به کسب رتبه و تراز لازم شده باشد، در هر یک از دانشگاه های سراسری و آزاد می تواند انتخاب رشته نماید.

فیلد چهارم معدل تأثیرگذار متقاضی است. فیلد پنجم کد و نام رشته امتحانی متقاضی است.

فیلد ششم نمرات اکتسابی داوطلب در هر یک از دروس اختصاصی و عمومی می باشد.

فیلد هفتم وضعیت متقاضی در هر کد ضریب در رشته امتحانی اول اوست که شامل کد ضریب ها که همان زیر مجموعه های رشته آزمونی است. مثلاً مجموعه تاریخ دارای کد ضریب های تاریخ ایران باستان، تاریخ ایران اسلامی و دیگر گرایش های آن است.

نمره کل که همان تراز کسب شده داوطلب در هر یک از کد ضرایب امتحانی است.

رتبه متقاضی در سهمیه که به تأثیر و در نتیجه تغییر سهمیه ها در رتبه وی توجه دارد.

رتبه متقاضی بدون سهمیه که همان رتبه خالص داوطلب است.

آخرین رتبه مجاز در سهمیه دوره های روزانه که به آخرین فرد قبولی با داشتن رتبه درج شده در کارنامه توجه دارد. نتیجه در دوره روزانه که وضعیت مجاز شدن یا نشدن متقاضی را بیان می کند. رتبه داوطلب در سهمیه در دوره های غیر روزانه و دانشگاه آزاد به رتبه لازم برای انتخابی غیر از دانشگاه های روزانه توجه دارد و ستون آخر به آخرین رتبه مجاز در سهمیه ، دوره های غیر روزانه و دانشگاه آزاد و نتایج مربوط به مجاز شدن یا نشدن وی می پردازد.

با توجه به وضعیت های مجاز در هر یک از دوره های روزانه، شبانه، پیام نور، غیر انتفاعی و آزاد در کارنامه و نیز آخرین رتبه های مجاز می بایست متقاضیان انتخاب رشته ارشد آزاد با خرید کارت انتخاب رشته در سایت azmoon.org با وارد کردن کد دسترسی، 100 انتخاب خود را به ترتیب اولویت بندی در فرم اینترنتی انتخاب رشته وارد نمایند.

هنگام وارد نمودن اولویت ها، دو کد لازم است در فرم دفترچه انتخاب رشته ارشد درج شود که یکی کد ضریب رشته مجاز شده و دیگری کد دانشگاه مجاز شده است. انتخاب ها می بایست با توجه به علاقه و در نظر گرفتن تمامی قوانین انتخاب رشته مثل ظرفیت های پذیرش، وضعیت مجاز شده داوطلب و آخرین رتبه های قبولی و نیز توجه به ترازهای قبولی بدبینانه، خوشبینانه و واقع گرایانه باشد.

در این برآورد، متقاضی لازم است بر طبق کارنامه دفترچه انتخاب رشته ارشد و ترازهای قبولی داوطلبان سالهای قبل، محدوده منطقی، ترازی که برای رشته و دانشگاه مورد نظر او لازم است را به صورت احتمالی مشخص نماید. که از این مقدار کمتر خوشبینانه و از این مقدار بیشتر بدبینانه خواهد بود.

سهمیه ها نیز در ظرفیت های ورودی مؤثر هستند و اگر دانشگاهی دارای ظرفیت محدود است، معمولاً سهمیه ها در صف اول جذب شدن قرار دارند.

با توجه به تمامی این نکات انتخاب رشته ارشد آزاد 97 را انجام دهید و اگر رتبه و تراز شما در سطح قابل قبولی باشد، قطعاً پذیرفته خواهید شد.

بدون کنکور ارشد آزاد 97:

داوطلبانی که در کنکور ارشد آزاد 97، مجاز به انتخاب رشته نشده اند، هنوز یک فرصت دیگر برای ورود به کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد دارند و آن بدون کنکور ارشد آزاد است.

بر این اساس متقاضیان بدون اینکه نگران کنکور و نتایج آن باشند، می توانند بدون کنکور در دانشگاه مورد نظر خود انتخاب رشته نمایند و ادامه تحصیل دهند. بدون کنکور فرصت دوم داوطلبان دانشگاه آزاد برای انتخاب رشته و پذیرش در دانشگاه آزاد است.


انتخاب رشته کنکور ، انتخاب رشته ریاضی ، انتخاب رشته تجربی ، انتخاب رشته هنر ، انتخاب رشته انسانی ، انتخاب رشته زبان ، خرید خدمت ، خرید سربازی ، مشاوره خانواده ، نتایج کنکور ، نتایج نمونه دولتی ، پاسخ نامه کنکور زبان 97 ، مدیریت استرس قبل از کنکور ، پاسخ نامه کنکور تجربی 97 ، پاسخ نامه کنکور هنر 97 ، تخمین رتبه کنکور 97 ، پاسخ نامه کنکور انسانی 97 ، نکات بعد از کنکور 97 ، نقش والدین در کنکور فرزندان ، دکتری بدون آزمون ، دکتری بدون کنکور ، کارشناسی بدون کنکور ، ثبت نام کارشناسی بدون کنکور پیام نور ، رشته های کارشناسی پیام نور بدون کنکور ، ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد ، ارشد بدون کنکور